Tri ili više akoholnih pića na dan, bilo da je to pivo, vino ili žestoko piće, znatno povećava rizik od nastanka raka dojke. Pomenuta količina alkohola odgovara pakli cigareta koja se dnevno popuši – objavili su američki naučnici 27. septembra 2007. na Evropskoj konferenciji za rak (Arthur Klatsky, Kaiser Permanenete, California).
Veza između upotrebe alkohola i raka dojke poznata je od ranije, ali se nije znalo da li vrsta alkoholnog pića ima različito dejstvo na nastanak ovog oboljenja. U jednoj od najvećih studija o povezanosti raka dojke sa upotrebom alkoholnih pića naučnici su ustanovili da je za nastanak raka dojke odgovorna količina alkohola, a ne vrsta alkoholnog pića.
Rak dojke je drugi po učestalosti sa smrtnim ishodom, odmah posle raka pluća. Ove godine biće dijagnostikovano čak 1.200.000 žena koje boluju od ove bolesti, a 500.000 žena će umreti.
Različite studije su pokazale da umerena upotreba alkohola može da zaštiti od nastanka srčanog infarkta, jer alkohol povećava nivo „dobrog“ holesterola u krvi, smanjuje sklonost krvi da se zgruša i smanjuje rizik od nastanka šećerne bolesti. Pa ipak, etil-alkohol, koji se nalazi u svim alkoholnim pićima, povećava rizik od nastanka raka dojke.
Od 1978. do 1985. godine naučnici su ispitivali 70.000 žena različite etničke pripadnosti: one su ispunjavale upitnike o količini i vrsti alkoholnih pića koja konsumiraju. Do 2004. godine, kod 3.000 žena iz te grupe dijagnostikovan je rak dojke. Zaključeno je da žene koje konsumiraju jedno do dva pića dnevno povećavaju rizik obolevanja od raka dojke za 10% u poređenju sa ženama koje konsumiraju manje od jednog alkoholnog pića dnevno. Kod žena koje konsumiraju više od tri pića dnevno, rizik od nastanka raka dojke povećava se na 30%.