Sunčanje, za koje se zna da povećava šanse za nastanak više vrsta karcinoma kože, moglo bi da bude dobro za smanjenje rizika od karcinoma dojke ili karcinoma debelog creva - pokazala je jedna američka studija objavljena u specijalizovanom britanskom časopisu "The Occupational and Environnemental Medicine".
Tim Majkla Fridmana (Michael Freedman) sa američkog Nacionalnog instituta za rak u Betesdi, u državi Merilend, proučio je izveštaje o smrtnim slučajevima od 1984. do 1995. u 24 američke države da bi utvrdio broj mrtvih od pet vrsta karcinoma - karcinoma dojke, jajnika, debelog creva, prostate i kože.
Kao što se očekivalo, najveći broj smrtnih slučajeva od karcinoma kože (osim melanoma) zabeležen je u najsunčanijim zonama (Kaliforniji, Južnoj Karolini, Floridi, Havajima, Teksasu...), ali je istovremeno u tim područjima bilo znatno manje umrlih od karcinoma dojke i debelog creva, što se u studiji objašnjava radom na otvorenom i veoma osunčanom prostoru.
Laboratorijska istraživanja pokazala su da vitamin D usporava brzinu razmnožavanja ćelija raka, a to bi moglo da bude objašnjenje za zaštitno dejstvo sunčevih zraka, jer oni stimulišu sintezu tog vitamina u organizmu.
Naučnici ističu da su potrebna dodatna istraživanja o potencijalno zaštitnim efektima sunčanja uz sve neophodne mere predostrožnosti.