Zdravlje Krstarice > Dijete > Jogurt smanjuje telesnu težinu

Jogurt smanjuje telesnu težinu

Brojne studije su pokazale i dokazale da ishrana sa smanjenim unošenjem kalcijuma dovodi do bržeg gojenja zato što masne ćelije postaju veće i masnije. Uz dodatak jogurta ishrani ubrzava se gubitak telesne težine i smanjuje veličina stomaka!

Naučnici su dokazali da gojazne odrasle osobe ako uvedu tri obroka sa jogurtom bez masti - gube 22% više težine i 61% više telesne masti nego osobe koje ne unose dovoljno kalcijuma kroz ishranu. Osobe koje piju jogurt gube 81% više masti sa stomaka nego osobe koje ga ne piju.

Profesor Majkl Zemel (Michael Zemel), nutricionista sa Univerziteta u državi Tenesi kaže da je ovakva dijeta dva puta efikasnija za održavanje mišićne mase, jer kada osobe drže dijetu za mršavljenje, one žele da izgube masno, a ne mišićno tkivo.

U kliničkoj studiji naučnici su ispitivali 34 inače zdrava ali gojazna ispitanika koje su podelili u dve grupe. Ispitivanje je trajalo 12 nedelja. Prva grupa ispitanika pila je tri puta dnevno po 180 grama jogurta bez masti, obezbeđujući oko 1100 miligrama kalcijuma dnevno. Druga grupa je dobijala samo jednu porciju jogurta i obezbeđivala unos kalcijuma od 400-500 miligrama dnevno. Obe grupe su unosile po 500 kalorija manje nego što je uobičajeno da bi se stimulisao gubitak telesne težine.

Kao što se i očekivalo, obe grupe ispitanika izgubile su telesnu težinu, ali je taj gubitak bio značajno veći u grupi koja je pila više jogurta. Ispitanici koji su pili po jednu porciju jogurta dnevno u proseku su izgubili pet kilograma za 12 nedelja, dok su ispitanici koji su pili po tri jogurta dnevno izgubili u proseku šest i po kilograma za isto vreme.

Čaša nemasnog jogurta od 180 grama daje vam dovoljno belančevina, puno vitamina B12, kalcijuma, cinka i ostalih hranljivih sastojaka koje je vrlo teško naći u drugoj vrsti hrane na jednom mestu. Jogurt ima samo 140 kalorija i vrlo je značajan u održavanju normalne crevne flore.

Preporučite ovaj članak

4.28 (glasova: 321)

Komentari na članak

Kliknite ovde da biste ostavili komentar.

  • Nisam znao. Od danas pijem samo jogurt. Moram da smršam 2 kg :)
    (Dejan Rajičić, Pančevo - 18.12.2007. 15:08)
  • Hvala, mislim da ću probati i ovu dijetu. Moram da smršam!
    (Vesna Ivanović, Jagodina - 18.12.2007. 21:12)
  • Ja ovo praktikujem već duže vreme i zaista uspeva.
    (Sanja Marković, Kruševac - 20.12.2007. 18:06)
  • Ovo nisam znala, a pošto imam preveliki stomak, od sutra pijem redovno jogurt :)
    (Marija Milenković, Aleksinac - 21.12.2007. 01:38)
  • Mislim da o jogurtu moramo malo više da razmislimo pošto smo čitali da su najdugovečniji ljudi na Zemlji pili ili jeli ovu namirnicu svakodnevno. Mislim na starine od preko 100 leta koji su otkriveni u nekim delovima bivšeg SSSR-a i koji su pripadali pastirima i gorštacima naseljenim u zapadnim delovima ove države. To su bila sela sa starim ljudima, gde je prosečna starost iznosila preko sto godina.
    (Draško Savićević, Pančevo - 21.12.2007. 07:12)
  • Ja ovo nisam znala. Od danas redovno pijem jogurt :)
    (Milica Petković, Sremska Mitrovica - 02.01.2008. 15:01)
  • Znam da jogurt smanjuje telesnu težinu i pijem ga često.
    (Violeta Novačesković, Negotin - 28.01.2008. 21:15)
  • Jogurt se ceni od najstarijih vremena. Poznat je Kavkaz i njegovi stogodišnjaci. Kad kupujete jogurt, tražite da ima mali procenat masnoće i da ima u sebi probiotske bakterije, koje uništavaju patogene bakterije.
    (Petar Knežević, Beograd - 05.02.2008. 12:52)
  • Baš me raduje da se ipak može upotrebom jogurta delimično smršati. Moram da pokušam i ja.
    (Vladanka Ranković, Kragujevac - 10.02.2008. 14:20)
  • Od sutra počinjem sa redovnim pijenjem jogurta, jer do sada sam pila manje nego što piše u ovom članku. Nadam se da će biti rezultata.
    (Eržebet Svilengacin, Zrenjanin - 13.02.2008. 15:50)
  • Zaista je istina, a posebno je dobro što jogurt u kombinaciji sa fizičkim aktivnostima, npr. trbušnjacima, veoma brzo skida naslage sa regije stomaka.
    (Ljiljana V, Beograd - 21.02.2008. 00:36)
  • Pre spavanja čaša jogurta ili limunada bez šećera. Učinkovito.
    (Gabi S, Crvenka - 07.03.2008. 15:06)
  • Ovo mi se jako dopada, jer volim jogurt, ali me interesuje da li su 3 obroka isključivo od jogurta ili se konsumiraju i druge namirnice u toku dana?
    (Ava Ristić, Beograd - 12.03.2008. 13:19)
  • Ovo o jogurtu je, verovali ili ne, istina, jer sam ja smršala 6 kg.
    (Mirjana Mladenović, Gornje Korminjane - 31.03.2008. 17:50)
  • Nisam zaista znala da je jogurt dobar za gubljenje viška kilograma. Pošto moram da smršam, probaću, dobra ideja. Ja inače pijem jogurt, ali ne na ovaj način, nego dnevno popijem čašu, ali nisam smršala.
    (Novka Krstić, Melburn - 03.04.2008. 13:30)
  • Ovo nisam znala. Zanima me da li može i jogurt koji ima masnoće pošto ga ja sama pravim i šta još da se jede uz jogurt?
    (Ivana Stanić, Pariz - 09.04.2008. 22:07)