Сунчање, за које се зна да повећава шансе за настанак више врста карцинома коже, могло би да буде добро за смањење ризика од карцинома дојке или карцинома дебелог црева - показала је једна америчка студија објављена у специјaлизованом британском часопису "The Occupational and Environnemental Medicine".
Тим Мајкла Фридмана (Michael Freedman) са америчког Националног института за рак у Бетесди, у држави Мериленд, проучио је извештаје о смртним случајевима од 1984. до 1995. у 24 америчке државе да би утврдио број мртвих од пет врста карцинома - карцинома дојке, јајника, дебелог црева, простате и коже.
Као што се очекивало, највећи број смртних случајева од карцинома коже (осим меланома) забележен је у најсунчанијим зонама (Калифорнији, Јужној Каролини, Флориди, Хавајима, Тексасу...), али је истовремено у тим подручјима било знатно мање умрлих од карцинома дојке и дебелог црева, што се у студији објашњава радом на отвореном и веома осунчаном простору.
Лабораторијска истраживања показала су да витамин Д успорава брзину размножавања ћелија рака, а то би могло да буде објашњење за заштитно дејство сунчевих зрака, јер они стимулишу синтезу тог витамина у организму.
Научници истичу да су потребна додатна истраживања о потенцијално заштитним ефектима сунчања уз све неопходне мере предострожности.