Најновија истраживања доказала су медицинску оправданост правилне исхране у превенцији неких облика рака. Сматра се да су особе са повећаном количином масти у телу подложније оболевању од рака.
Амерички институт за истраживање рака и светски фонд за истраживање рака (The American Institute for cancer Research and World Cancer Research Fund) недвосмислено су утврдили повезаност између консумирања алкохола, црвеног меса и месних прерађевина са једне стране и повећаног ризика од настанка малигних обољења. Особе са повишеном телесном тежином склоније су развоју рака једњака, панкреаса, дебелог црева, бубрега и материце (ендометријума), као и рака дојки код жена у менопаузи.
Саветује се избегавање пораста телесне тежине, и то ограничавањем уноса хране богате мастима, шећером (пљескавице, пржени кромпирићи, лиснато тесто и пића богата шећером). Извештај такође указује на повезаност уношења црвеног меса, и то говеђег, свињског и јагњећег, и настанак рака дебелог црева.
Препоруке за превенцију рака којих би сви требало да се придржавају:
- одржавати телесну тежину у оквирима нормалних граница
- свакодневно бити физички активан
- ограничити унос хране богате мастима и шећером и избегавати пића богата шећером
- јести претежно храну биљног порекла
- ограничити уношење црвеног меса и избегавати месне прерађевине
- ограничити употребу алкохола
- ограничити уношење соли
- дојење бебе је здравије и за мајку и за дете
- уколико је особа излечена од неког облика рака, треба да се придржава свих препорука за превенцију ове болести