Здравље Крстарице > Исхрана > Још нешто о кофеину

Још нешто о кофеину

Драган Цветковић 11.07.2009.

Полицијски наредник са Аљаске осмислио је својеврсну комбинацију кофеина и балсама за усне; проналазач из Дурама, у Сједињеним Америчким Државама, усавршио је рецепт за производњу крофни од кафе...

Захваљући оваквим и сличним открићима, број особа које редовно консумирају кафу и напитке базиране на кофеину у последње време је невероватно порастао. Број особа од 18 до 24 године старости које свакога дана пију кафу удвостручен је (од 16% на чак 32%). Управо због тога су енергетски напици означили почетак потпуно нове индустрије, која данас спада у водеће по приходима.

Позитивни резултати

Једна од студија, спроведена 2003. године на Колумбус колеџу у Охају, открила је да велики број ученика уноси у свој организам и до 800 милиграма кофеина дневно - што је двоструко више од препоручене количине за одрасле особе, која износи 300 милиграма. С обзиром на то да подстиче лучење адреналина, који помаже мишићима да раде још интензивније и дуже, кофеин се може сматрати средством које позитивно утиче на атлетске способности. Због овог његовог дејства, кофеин је као супстанца све до 2004. године био под надзором Интернационалног олимпијског комитета.

Најскорија истраживања показала су да кафа чак делује као добра заштита од многих болести. Сам кофеин смањује ризик од добијања Паркинсонове болести, тако што блокира рецепторе уместо аденозина, нервног завршетка који игра веома битну улогу у моторним функцијама. Управо због овог дејства, врше се интензивна тестирања, јер би кофеин могао бити начин лечења Паркинсонове болести. Кофеин такође ублажава и мигрене, тако што подстиче контраховање крвних судова у мозгу.

Као и купине и броколи, и кофеин садржи антиоксиданте. Сматра се и да умањује ризик од појаве рака дебелог црева, жучи и рака јетре. Истраживачи са Харварда су након свог истраживања 2005. године дошли до следећих резултата: шест или више шоља кафе дневно смањују ризик од добијања дијабетеса типа 2, и то за 50% код мушкараца и 30% код жена. Студија у коју је било укључено 80.000 жена показала је да је код оних жена које су пиле више од две-три шоље кафе дневно смањен ризик од самоубиства, у периоду од наредних 10 година, и то чак за трећину.

Негативни резултати

Део омладине који често консумира комбинације кафе и алкохола себе несвесно ставља у незавидну и рискантну ситуацију. Кофеин у овом случају враћа брзину али зато одузима прецизност, што у великом броју ситуација може имати јако лоше последице.

Дакле, ако вас све већ речено не поколеба када је у питању кофеин, онда барем бирајте количину кофеина и ситуације у којима ћете га консумирати, јер тиме не штитите само себе већ и људе у непосредној близини.

Препоручите

4.73 (гласова: 47)