Здравље Крстарице > Исхрана > Добре вести за љубитеље чоколаде

Добре вести за љубитеље чоколаде

Лидија Новаковић 22.01.2008.

Уживање у чоколади - можда вам то звучи као попуштање сопственој слабости. Ова слатка намирница може, међутим, учинити и неке добре ствари за вас, ваше срце, кожу и мозак.

Људи често описују чоколаду изразима "грешна" или "декадентна", а у посластичарницама се чак могу наручити и врсте колача под називом "чоколадна бомба" или "чоколадна смрт". Да ли су то једини начини описивања овог вољеног слаткиша? Не, ако говоримо о здрављу. Дакле, има добрих вести - последња истраживања доказују да су неке врсте чоколаде заправо добре за ваше здравље, па да самим тим консумирање чоколаде може бити добра навика, и то из више разлога.

За здравије срце: научници са чувеног Харварда урадили су 136 студија о какаоу, који је основа чоколаде. У чланку објављеном у Европском журналу за нутриционизам и метаболизам, ови стручњаци пишу да какао потпомаже здравље срца, утичући позитивно на крвну слику и против штетног холестерола. Ови добри ефекти какаоа резултат су антиоксидантског елемента - флавоноида.

Због бољег крвног притиска: ако вам је крвни притисак висок, тад чоколада може да помогне. Истраживања су извршена на групи људи са високим крвним притиском. Они су јели тамну чоколаду сваког дана током две недеље, и примећено је да је крвни притисак у великом паду. Такође им је снижен ниво холестерола. Поред ове користи, пазите да не претерате - чоколада је калорична и када је добра за здравље.

За снагу мишића: чоколадно млеко може вам дати додатну снагу после напорног рада. Ово пиће показало је боље резултате од спортских енергетских напитака.

За лепши изглед коже: за то није добра обична чоколада, већ специјална, са какаом обогаћеним са пуно флавоноида. Управо оваквом намирницом немачки стручњаци су послужили 24 жене, а после три месеца забележили су да је њихова кожа - влажнија, глаткија и мање црвена ако се изложи ултравиолетним зрацима. Дакле - флавоноид је изузетан састојак, и за здравље највећег органа - коже.

За добар секс (можда): италијански истраживачи желели су да провере да ли је чоколада заиста афродизијак. Спровели су истраживање над 143 жене, а оно је потом објављено у "Магазину за сексуалну медицину". Испитанице које су консумирале чоколаду сваког дана имају учесталије односе и брже доживљавају оргазам. Ова група спада, додуше, у млађе годиште, тако да ово истраживање ништа није непобитно доказало.

Па ипак, ако вас чоколада доводи у добро расположење, уживајте, неколико коцкица неће нашкодити вашој линији.

Препоручите

4.44 (гласова: 136)

Коментари

Кликните овде да бисте оставили коментар.

  • Mmm... Obožavam čokoladu! Nikad se neću odreći te divne poslastice :) Uvek mi je bilo žao onih sirotica koje su ceo život na nekoj dijeti i nisu u mogućnosti da sednu i "spucaju" 100 g čokolade. Ljudi, uživajte u čokoladi, vidite da i naučnici kažu da je zdrava. Živeli mi i čokolada!!!
    (Hana Jovanović, Beograd - 22.01.2008. 22:58)
  • Tako je, slažem se! Čokolada je nešto najsofisticiranije ikad izmišljeno. Ona je i poslastica, i lek, i afrodizijak, stimulans, sedativ... Bez čokolade teško da mogu da zamislim jedan svoj dan i ne postoji razlog za odricanje od nečeg tako savršenog. Drago mi je da je i nauka potvrdila nešto tako očigledno! Pozdrav svim ljubiteljima čokolade!
    (Minja Stefanović, Novi Sad - 08.02.2008. 16:02)
  • Svaki put kad sam loše raspoložena, mora mi pri ruci biti čokoladica ili čokolada još bolje. Živeo Kolumbo koji je i doneo kakao u Evropu! Pozdrav najlepšoj milki :)
    (Ivana Pivas, Obrenovac - 25.03.2009. 14:31)