Храна
-
Туњевина и салмонела
06.05.2012.
У 20 држава широм САД-а током 2012. године дошло је до епидемије саломонеле проузроковане поквареном туњевином. Готово 30 тона замрзнуте туњевине повучено је са тржишта. Ова врста производа изгледа као сирова туна и састоји се од сировог меса које... »
-
Броколи и прокељ против рака дојке
15.04.2012.
Ево још једног разлога да се броколи и прокељ више користе у исхрани. Жене са раком дојке које једу доста зеленог поврћа (броколи и прокељ) из фамилије купуса (крсташице) имају већу вероватноћу да живе дуже и мање је вероватно да ће им се рак... »
-
Јужно воће против можданог удара
13.04.2012.
Истраживачи су успели да идентификују једињење у наранџама, грејпфруту и другим врстама јужног воћа које може смањити ризик од можданог удара код жена. Истраживања су показала да консумирање воћа и поврћа штити од можданог удара због тога што ови... »
-
Мање црвеног меса - дужи живот
05.04.2012.
Ново истраживање је показало да особе које једу мање црвеног меса могу дуже да живе од особа које често једу пљескавице, одреске и обрађене намирнице као што су сланина, виршле и кобасице. У истраживању је учествовало 120.000 мушкараца и жена који... »
-
Здрава припрема поврћа
10.03.2012.
Поврће спада међу најздравијe намирницe. Оно је препуно витамина и других материја које су нам потребне. Истраживања су показала да што више поврћа редовно једемо, имамо мањи ризик од многих хроничних болести, укључујући срчане болести, дијабетес... »
-
Опрез са уносом шећера
05.03.2012.
Истраживачи са Универзитета у Сан Франциску сматрају да поједине особе уносе нездраве количине шећера, па би због тога прекомерна доза шећера, попут алкохола или дувана, требало да буде регулисана друштвено организованом интервенцијом. Шећер изазива... »
-
Грејпфрут и лекови
02.03.2012.
Сок од грејпфрута садржи хемикалије које могу изазвати ензиме да наруше ефекат појединих лекова у цревима. Када се лек не разгради правилно у цревима, може га бити превише у крви, а то повећава шансе за нежељена дејства тог лека. Хемикалије које се... »
-
Уштедите при куповини и припремању хране
28.02.2012.
Запањујућ је податак о количини хране која се данас, у време кризе, баца у развијеним земљама, што због истеклог рока, што због тога што се купује и припрема већа количина хране од оне која се може појести. Навешћемо неколико начина уштеде при... »
-
Опасности за кућне љубимце
25.02.2012.
Велики број случајева тровања кућних љубимаца проузрокован је супстанцама које се могу наћи у домовима и које су безопасне за људе. Неке од најопаснијих отрова за мачке користимо свакодневно. У зависности од врсте супстанце као и од тога у којој... »
-
Да ли се витамини губе при кувању?
22.02.2012.
Током кувања или печења хране (термичка обрада), један део витамина губи се услед излагања повишеној температури. Погрешно је веровање да кување не утиче на витамине у храни, али је такође погрешна тврдња да се кувањем "убијају сви витамини". Ево... »
-
Шоља чаја и притисак
12.02.2012.
Многи од нас уживају у шољи чаја, а ново истраживање каже да чај може помоћи и у смањењу крвног притиска. Аустралијско истраживање упоредило је две групе људи: једна група је пила три шоље црног чаја дневно, а друга група напитак који је само био... »
-
Нетолеранција на храну
11.02.2012.
Алергије и нетолеранција на одређену храну могу бити опасни по живот, мада је истраживање показало да многи сматрају да су особе са овим проблемима пробирљиве, чак да алергију или нетолеранцију на одређену храну користе као изговор да не једу нешто... »
-
Сирово тесто може бити опасно
31.01.2012.
Сирово тесто за колаче, направљено код куће или купљено у продавници, предвиђено је за рерну, а не за јело. Ово је била изјава Центра за превенцију и контролу болести после појаве бактерије ешерихије коли 2009. године у смрзнутом тесту за колаче... »
-
Како уштедети при куповини хране?
20.01.2012.
При куповини и припремању здраве хране знатне уштеде можемо остварити без смањења квалитета исхране: куповином сезонске хране, коришћењем распродаја и акција, припремањем ужине, коришћењем замрзнуте хране, повременим коришћењем биљних протеина... »
-
Воће и поврће против рака дебелог црева
10.01.2012.
Према новом истраживању, утицај консумирања различитог воћа и поврћа на рак дебелог црева разликује се у зависности од дела црева који је погођен. Истраживачи су установили да су одређене врсте поврћа, као купус, прокељ, карфиол и броколи, повезане... »
-
Риба за мождане ћелије
06.01.2012.
Старији људи који једу рибу (рибље месо) бар једном недељно имају мање шансе за мождани удар и мање здравствене проблеме са можданим ћелијама у односу на особе које не једу рибље месо. У једној новој студији, снимањем помоћу скенера показано је да... »
-
Истина о пиву
28.12.2011.
Пиво је алкохолно пиће које пије велики број одраслих људи у свету, тачније, алкохолно пиће које се најчешће пије. Једно је од најстаријих алкохолних пића, има велику традицију која се задржала до данашњих дана. Пиво је у многим земљама и... »
-
Дечје пахуљице пуне су шећера
17.12.2011.
Ако сте мислили да сте пахуљицама за доручак детету обезбедили здрав почетак дана, проверите паковање. Многе житарице и пахуљице за децу, у Америци, препуне су шећера, наглашава се у новом истраживању које је обухватило 84 врсте пахуљица. "У нашој... »
-
Рекламирање здраве хране у ЕУ
16.12.2011.
Европска унија је корак ближе ка забрани обмањујућих здравствених тврдњи о прехрамбеним производима. Стални комитет за здравље гласао је да се усвоји списак одобрених здравствених тврдњи. Зашто ЕУ настоји да преиспита здравствене тврдње? Овај процес... »
-
Истина о чоколади
13.12.2011.
Вест која би највероватније обрадовала свакога гласи да чоколада може бити корисна чак и за особе са одређеним здравственим проблемима. Спроведена су истраживања која показују да чоколада има и здрава својства: у одређеним околностима за нека... »



















