Здравље Крстарице > Дијете > Дијета заглупљује, алкохол чува памет

Дијета заглупљује, алкохол чува памет

12.04.2007.

Резултати британског истраживања говоре да 25% девојака које држе дијету оштећују свој IQ, што је директна последица анемичних стања, односно мањка гвожђа у крви. И сам аутор ове студије био је изненађен чињеницом да врло мали падови у нивоу гвожђа изазивају и пад IQ-a.

У испитивању је учествовало 595 девојака старих (боље рећи младих) од 11 до 18 година, које похађају три лондонске школе и разликују се по свом социјалном статусу, расној припадности и другим критеријумима. Налази овог испитивања доведени су у везу са падом когнитивних функција код старих особа којима се услед старења смањује ниво гвожђа.

Друго испитивање, према речима истраживача, упућује на закључак да је оно што годи срцу добро и за мозак. Већ је познато да умерене количине алкохола смањују крвни притисак и на тај начин чувају срце. Испитивање које је пратило 400 средовечних и старијих људи током 12 година, довело је у везу притисак и одумирање можданих ћелија које се са старењем одвија.

Висок крвни притисак је повезан са падом менталних способности, показало је истраживање. Мушкарци и жене који су пре 60-те пили чашицу дневно најчешће нису патили од повишеног притиска, а и њихове менталне способности су биле боље очуване.

Уочена је и још једна предност умереног консумирања алкохола: смањење ризика од Алцхајмерове болести, док потенцијално "сумњиви" аспирин и холестерол ни на који начин нису доведени у везу са одумирањем можданих ћелија.

Препоручите овај чланак

3.55 (гласова: 11)